Proces tvorby videa

Od prvního setkání, kde zjistíme vaše požadavky, až ke zveřejnění na různých platformách. Provedeme vás celým procesem a nebojte, společně to hladce zvládneme.

Milníky

Určitě vás zajímá, jak takové natáčení probíhá, a proto jsme připravili hrubou kostru toho, jakými milníky je třeba projít, než se finální video dostane do fáze distribuce. Možná vás může překvapit, kolik práce je před tím, než se společně potkáme na place a stiskneme tlačítko REC. Přípravu neboli preprodukci je však velmi důležité nepodcenit, protože opravdu kvalitní video může vzniknout jen tehdy, porozumíme-li vašim potřebám, oboru a především záměru, který s videem máte.

1/ Začátek projektu

K tomu, aby váš projekt mohl začít, budeme očekávat telefonát nebo email s vaším impulzem – žádné velké překvapení, co? 😁

Podle prvního telefonátu nebo emailu se zpravidla zařadíte do jednoho ze tří druhů klientů:

  • Víte jen, že chcete video, ostatní necháte na nás.
  • Máte hrubé obrysy, které musíme společnými silami ucelit (tato varianta je nejčastější).
  • Víte přesně, jak video bude vypadat (můžeme přeskočit až ke scénáři).

My vám na základě vašeho záměru připravíme rámcový rozpočet, který bude obsahovat více variant souvisejících s náročností a různorodostí výstupu.

2/ Koncept

V této chvíli se přesouváme k přípravě konceptu.

S pomocí předem připravených otázek (nejlépe na osobní schůzce) si o vás zjistíme důležité informace, které pomohou k ucelení představy. Na tomto základě rozvedeme počáteční myšlenky a rozpracujeme koncept, který by celý projekt měl přiblížit k cíli.

3/ Scénář

Jestliže ke konceptu nejsou žádné připomínky, pouštíme se do stěžejní části – do přípravy scénáře. Opět společně projdeme další sérii otázek, které jsou zacílené již více konkrétně na vznikající dílo a také na platformy, prostřednictvím kterých bude video prezentováno. Z konceptu již může být patrné, že bude možné z hlavního videa vytvořit i další výstupy (chceme přece maximalizovat užitek, že?). I ty zde budou více do hloubky rozpracovány.

Součástí scénáře může být storyboard, který za pomoci kreslených ilustrací blíže vizualizuje připravované video.

4/ Natáčení

Vše se schyluje k tomu nejdůležitějšímu – k natáčení. Připravíme odhady časové náročnosti na jednotlivých lokacích. Vymezíme kde, kdy a co bude potřeba od vás zajistit a jdeme do akce.

Samotné natáčení by nemělo být něco, z čeho budete nervózní, ale něco, na co budete mít pěkné vzpomínky.

5/ Postprodukce videa

Pro vás hlavní práce na videu natáčením skončila. Teď je především na nás video ve střižně dotáhnout do smluvené podoby. Pro vaši představu, z natáčení se vyberou povedené záběry, ty se sestaví do dějové linky, zpracuje se zvuková složka videa, spolu s grafikou doplní vizuální efekty a už vám v emailové schránce zvoní nový email s prvním náhledem k revizi.

Jedna až dvě revize jsou standartně zahrnuty v každém videu a vy díky přiložené šabloně pomáhající s revizí můžete každý dílek videa připomínkovat.

6/ Finalizace a distribuce

A jsme u konce! Dodáme vám video přizpůsobené všem platformám, na kterých budete chtít prezentovat. Také můžeme dohlédnout na správné nahrání a spuštění videí. Pak už budeme jen z povzdáli sledovat, jak se jim daří – pokud jsme udělali všechny předchozí kroky pečlivě, tak se dařit bude!



No a co dodat na závěr? Budeme rádi, když nezůstane jen u jednoho videa. Správné naladění na váš brand chvíli trvá, ale jestliže se nám podaří proniknout do vaší marketingové filozofie, tak by pro vás mohlo být zajímavé s námi spolupracovat dlouhodobě. Co říkáte? 😊

FAQ

Jak probíhá proces tvorby videa?

Na tuto otázku jsme odpověděli v textu výše. Podívejte se na jednotlivé body. Každý je velmi důležitý.

Kolik video stojí?

Otázka, „Kolik video stojí?“ je stěžejní otázka celého procesu. Její stanovení je však poměrně složité a je závislé na mnoha aspektech. Jsou videa, která stojí jednotky tisíc, ale i taková, která se pohybují ve stovkách tisíc. Stanovení ceny je závislé na vybraných lokacích, velikosti štábu, potřebné technice, náročnosti postprodukce a dalších aspektech s tím souvisejících.

Proto je výpočet ceny vždy individuální a závislý nejenom na objemu práce, ale také na náročnosti produkce. Nemusíte se bát, že bychom cenu neúměrně navyšovali. Podle vašeho záměru navrhneme takové řešení, které zajistí, že výsledek bude v profesionální kvalitě, ale současně bude cenově přijatelný.

PS: Jsme si jisti, že vás cenou ve srovnání s konkurencí mile překvapíme 😊

Co všechno je Bervia schopna zajistit?

Nejčastěji zajišťujeme kompletní produkci. To znamená, že od prvního telefonátu až po distribuci bude vše, co s tvorbou videa souvisí, v naší režii. Pokud však sháníte pouze kameramana nebo například potřebujete již vytvořený materiál zpracovat, i s tím se na nás můžete obrátit.

Jak dlouho se video vytváří?

S určením toho, jak rychle bude video hotové to je složité podobně jako s cenou. Existují videa, která od prvního impulzu až po distribuci zaberou třeba jen jeden týden. Jsou však i takové projekty, kde se na výstupech pracuje i celé měsíce. Průměrně celý proces tvorby trvá zhruba jeden měsíc (pokud například počasí nerozhodne, že to bude jinak 😊).
Naší výsadou je, že aftermovie z akcí dodáváme v rámci několika dnů. Snažíme se, aby účastníci mohli video zhlédnout, dokud mají akci v živé paměti.

Jak je to se surovými materiály po dokončení videa?

Surové materiály po dokončení projektu neposkytujeme (jedná se o neobarvené střípky skládanky). Pokud v budoucnu budete chtít video změnit, po domluvě materiály archivujeme a rádi vaše požadavky zapracujeme. Zároveň při dlouhodobé spolupráci můžeme staré záběry využít do nových videí.

Existuje smluvní zajištění celé produkce?

U většiny projektů sepisujeme s klienty smlouvu o dílo, kde si jasně vymezíme vzájemné závazky.